1. Rekisteröityminen

Tilauksen tekeminen ei edellytä sinulta mitään rekisteröitymistä. Tilauksen yhteydessä voit kuitenkin: a) Rekisteröityä Apukauppa asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimesi sekä muut pyydetyt tiedot. b) Rekisteröityessään sinun tulee antaa suostumuksesi, että Apukauppa rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Apukaupan asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Sitoudummme olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille. Pyydämme sinua noudattamaan tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessäsi. Otamme sinuun välittömästi yhteyttä, mikäli havaitsemme epäloogisuutta syöttämissäsi tiedoissa.

2. Tilauksen sitovuus

Apukauppa pitää yhteyttä asiakkaisiinsa joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Henkilökuntamme auttaa mielellään puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo. 8.00 -19.00 numerossa 040-5549788 tai 050-3225737. Tarkkaile tilauksen tehtyäsi sähköpostiasi, niin lähetämme sinulle tilausvahvistuksen tai tarkentavia kysymyksiä. Kauppasopimus tulee voimaan, kun Apukauppa on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen. Sinulla on oikeus peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta. Toimitus on tapahtunut, kun asiakkaalle on toimitettu tilaus tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista. Toimittajalla on oikeus periä toimituskulut ja pakkauskulut, mikäli tuotetta ei noudeta toimituspisteestä. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Apukaupalla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat

Kaikki hinnat sisältävät 24 % arvonlisäveron. Voimassa oleva hinta on veroineen näkyvissä verkkokaupassa Euroina (EUR).

4. Toimitus

Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaustuotteille toimitusaika on tyypillisesti 2-3 viikkoa. Jos tuote on kuitenkin loppunut tilapäisesti tai toimitusaika poikkeaa edellisistä, niin ilmoitamme asiasta viipymättä. Toimitusmaksu on alkaen 7 € alv 24% ja määrittyy painon mukaan. Valitse tuotteet ostoskoriin niin näet tarkan kuljetushinnan.  Ilmoitamme tarkempia toimitusaikoja tuotteen esittelysivulla, mikäli toimitusaika poikkeaa oleellisesti yllä olevan kohdan tiedoista.

Ilmoita meille tilauksen teon yhteydessä, mikäli haluat tuotteen tiettyyn päivämäärään mennessä, niin ilmoitamme sinulle onnistuuko toimitusaika ja teemme kaikkemme, jotta haluamasi toimitusaikasi toteutuu. Toimitamme tuotteita vain erikseen sopien Suomen ulkopuolelle. Toimitukset tapahtuvat toimitustapa sivuilla ilmoitetuilla vaihtoehdoilla ja hinnoilla. Jos haluat käyttää eri kuljetuspalvelua, niin ilmoita siitä meille ja sovitaan erikseen ehdoista.

Toimituksestasi saat yksityiskohtaisen lähetteen, joka toimii sekä kuittina ostoksestasi että takuutodistuksena. Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

5. Maksuehdot

Kun valitset maksutavaksi Klarnan laskun, asiointisi on turvallista ja helppoa.

  • Maksuaika on 14 vuorokautta yksityiset ja 30 päivää yritykset
  • Sinun ei tarvitse antaa maksukorttitietoja
  • Voit tarkastella laskua osoitteessa klarna.fi

Jos olet kuluttaja, sinulla on myös kuluttajansuojalain mukainen 14 vuorokauden palautusoikeus. Huomaathan, että palautusoikeus ei koske kaikkia tuotteita ja palveluja, kuten esimerkiksi lentomatkoja, tietyksi ajankohdaksi sovittuja vapaa-ajanpalveluja tai vaatimuksesi mukaan valmistettuja tai muunneltuja tavaroita.

Kun valitset maksutavaksi laskun, Klarna maksaa ostohetkellä tilauksen hinnan verkkokaupalle ja oikeus saatavaan siirtyy Klarnalle. Verkkokaupan veloittama laskutusmaksu on 0 €. Jos saatavaa ei makseta, Klarna lähettää maksumuistutuksen, josta Klarna veloittaa muistutusmaksun 5,00 €. Klarna veloittaa myös viivästyskorkoa korkolain mukaan. Jos saatava maksumuistutuksista huolimatta on edelleen maksamatta, Klarna voi siirtää saatavan perintätoimistolle perittäväksi, mikä voi aiheuttaa perintäkustannuksia.

Luottokelpoisuuden arviointi

Klarna tarkistaa ostohetkellä tilaajan luottokelpoisuuden, mikä voi tarkoittaa myös luottotietojen tarkistamista luottotietopalvelusta.

Henkilötietojen käsitteleminen

Henkilötietoja käsitellään henkilötietolain mukaisesti. Klarna käyttää henkilötietoja asiakasanalyysien tekemiseen, henkilön tunnistamiseen, luottokelpoisuusarviointiin ja markkinointitarkoituksiin. Henkilötunnusta käytetään kuluttajan asiakasnumerona asiakashallinnollisista syistä. Tutustu Klarnan tietoturvaselosteeseen, jos kaipaat lisätietoja siitä, miten Klarna käsittelee henkilötietoja.

Vaivattomasti maksuaikaa uusiin hankintoihin Klarnan joustavalla erämaksulla.

Klarna joustavalla erämaksulla et tarvitse ostamiseen maksukortin tietoja tai pankkitunnuksia. Tilaaminen onnistuu kätevästi henkilötiedoillasi. Klarna joustava erämaksu on helppo ja turvallinen. Tarjolla on viisi maksuaikataulua – 3, 6, 12, 24 ja 36 kuukautta. Perustamiskulu vain 3,95 euroa. Päätöksen luoton myöntämisestä tekee aina Klarna.

Klarna joustava erämaksu on käytettävissä kaikkiin toimitustapoihin.

Valitessasi joustavan erämaksun päätät itse, missä tahdissa haluat maksaa ostoksesi (alkaen 1/24 jäljellä olevasta summasta, kuitenkin vähintään 5,00 EUR /kk). Tämä tarkoittaa, että

  • Saat tilaamasi tuotteet, ennen kuin maksat
  • Sinun ei koskaan tarvitse antaa maksukorttitietojasi
  • Voit milloin tahansa maksaa loppusumman pois yhdellä kertaa

Kun maksat kuukausittain vähintään 1/24 (kuitenkin aina vähintään 5 EUR) joustavan erämaksun lainakorko on 19,90 %, eikä luotosta veloiteta muita maksuja. Todellinen vuosikorko ja luoton kokonaiskustannus ilmoitetaan verkkokaupan kassalla.

Kun valitset joustavan erämaksun, Klarna lähettää joka kuukauden lopussa kuukausilaskun, jolla ilmoitetaan vähintään maksettava summa. Mikäli sinulla on samanaikaisesti useita erämaksuja Klarnalla, kaikki ostokset kootaan samalle kuukausilaskulle.

Voit milloin tahansa vaihtaa pienemmän kuukausierän maksusuunnitelmaan, jolloin maksat kuukausittain vain 1 % jäljellä olevasta velasta. Näin voit tehdä maksamalla kuukausilaskulla ilmoitetun pienemmän vähimmäissumman. Lainakorko on tällöin 22,00 % jäljellä olevalle luotolle. Lisäksi kuukausittain veloitetaan 3,95 € käsittelymaksu. Maksat kuitenkin vain yhden käsittelymaksun kuukaudessa riippumatta ostojen määrästä. Esimerkiksi 1000,00 € ostokselle, joka maksetaan 12 samansuuruisessa 98,00 € kuukausierässä, todellinen vuosikorko on 34,64 % ja luoton kokonaiskustannus on 1171,00 €.

Kun haet oikeutta maksaa ostoksesi erissä, haet Klarnalta kertaluottoa. Hakemuksen yhteydessä Klarna tekee luottotietojen tarkistuksen ja hyväksyy hakemuksen lähettämällä luottosopimuksen sähköpostitse (tai kotiosoitteeseesi, mikäli kyseessä on ensimmäinen ostosi tai edellisestä ostosta Klarnalla on kulunut aikaa).

Luotonantaja on Klarna AB (publ), yhteisötunnus 556737-0431, Sveavägen 46, 111 34 Tukholma. Klarna on luottomarkkinayhtiö, jota valvoo Ruotsin finanssivalvonta, Finansinspektionen (Box 7821, 103 97 Tukholma).

Klarnan luottosopimuksiin sovelletaan Klarnan yleisiä luottosopimusehtoja Voit lukea lisätietoa luotosta täältä: Standardisoitu eurooppalainen kuluttajaluottotieto

6. Palautukset

Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa ja hyvitämme lähetyksen vastaanotettuamme tuoteen/ tuotteiden hankintahinnan ilman lähetyskuluja. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@apukauppa.fi tai puhelimitse 040-5549788 ennen tuotteen palauttamista saadakseen tarkemmat palautusohjeet. Palautus lähetetään saatujen ohjeiden mukaisesti osoitteeseen: Apukauppa, Ranta-Hyrkkäläntie 5 37500 Lempäälä.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset

Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua, siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto virkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee heti noutaessasi lähetyksen asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio

Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms. tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Apukaupalle joko sähköpostitse osoitteeseen info@apukauppa.fi tai postitse osoitteeseen: Apukauppa, Ranta-Hyrkkäläntie 5 37500 Lempäälä tai puhelimitse 040-5549788. Virheellinen toimitus palautetaan Apukaupan antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran Apukauppa palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle. Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle toimituksen tai tavaran virheellisyydestä aiheutuneita välillisiä vahinkoja.

9. Tietosuojaseloste

EUn yleisen tietosuoja-asetuksen (679/2016) mukainen tietosuojaseloste.

Rekisterinpitäjä

Tmi PelaQuu 1125596-5
Ranta-Hyrkkäläntie 5
37500 Lempäälä

Jari Niemi
Puhelin: 0503225737
Sähköposti: info@apukauppa.fi

Asiakasrekisterin tarkoitus

Henkilörekisterin käsittelyn oikeusperusteena on:
- Rekisteröidyn antama suostumus henkilötietojen käsittelyyn
- Rekisteröidyn ja rekisterinpitäjän välinen sopimussuhde
- Rekisterinpitäjän oikeutettu etu

Henkilötietoja käytetään:
- Asiakassuhteen hoitamiseen
- Tilauksen toimitukseen ja käsittelyyn, sekä arkistointiin
- Tilastollisiin tarkoituksiin
- Markkinointitarkoituksiin asiakkaan erillisellä suostumuksella

Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen noudatettavan EU:n tietosuoja-asetuksen asettamat vaatimukset.

Käsiteltävät henkilötiedot

Asiakasrekisteriin tallennetaan asiakkaan etunimi, sukunimi, katuosoite, postinumero, postitoimipaikka, maa, sähköpostiosoite, puhelinnumero, asioidessa käytetty kieli, asioidessa käytetty valuutta. Yritysasiakkaalta tallennetaan lisäksi yrityksen nimi, y-tunnus ja alv-tunnus.

Lisäksi verkkokaupan tilaustietoihin tallennetaan asiakkaan tilauksen yhteydessä antamat tiedot, kuten tilauksen tuotesisältö, maksutapa ja toimitustapa.

Henkilötietojen luovuttaminen

- Toimittajille toimitusten yhteydessä (Posti ja Matkahuolto)
- Maksujen välittäjille (Klarna, Mash  ja  iZettle AB)
- Luottotietoyrityksille luottotietojen tarkistusta, henkilöllisyyden todentamista, luottokelpoisuuden valvontaa ja saatavan siirtämistä varten
- Henkilötietoja voidaan luovuttaa, jos se on tarpeen voimassa olevien lakisääteisten vaatimusten tai viranomaisvaatimusten noudattamiseksi, Käsitellen oikeudellisten etujen valvomiseksi tai petosten ja muiden turvallisuus- tai teknisten ongelmien toteamiseksi, ehkäisemiseksi tai huomaamiseksi.

Henkilötietoja ei siirretä EU:n ja ETA:n ulkopuolelle.

Henkilötietojen säilytysaika

Säilytämme henkilötietojasi niin kauan, kuin on tarpeellista rekisterin käyttötarkoitusten toteuttamiseksi.

Rekisterin suojaus

Rekisteriä ei luovuteta sivullisille.

Palveluntarjoajan Mycashflow Oy:n henkilötiedot säilytetään suojatuissa järjestelmissä, joihin ei ole suoraa pääsyä internetistä. Kaikissa ylläpidollisissa toimissa käytetään vähintään 2-tasoisia kirjautumisia ja vahvasti salattuja yhteyksiä. Kaikki tietokantoihin tallennetut salasanat ovat vahvasti salattuja. Kassa, kirjautuminen ja muut salasanoja tai henkilötietoja sisältävät sivut on suojattu vahvalla pankkitasoisella TLS suojauksella.

Rekisteröidyn oikeudet

  • Oikeus saada pääsy henkilötietoihin
    • Rekisteröidyllä on oikeus saada vahvistus siitä, käsitelläänkö häntä koskevia henkilötietoja, ja jos käsitellään, oikeus saada kopio henkilötiedoistaan
  • Oikeus tietojen oikaisemiseen
    • Rekisteröidyllä on oikeus pyytää, että häntä koskevat epätarkat ja virheelliset henkilötiedot korjataan. Rekisteröidyllä on myös oikeus saada puutteelliset henkilötiedot täydennettyä toimittamalla tarvittavat lisätiedot.
  • Oikeus tietojen poistamiseen
    • Rekisteröidyllä on oikeus pyytää itseään koskevien henkilötietojen poistamista, jos
      • henkilötietoja ei enää tarvita niihin tarkoituksiin, joita varten ne on kerätty,
      • rekisteröity peruuttaa suostumuksen, johon henkilötietojen käsittely on perustunut, eikä käsittelyyn ole muuta laillista perustetta tai
      • henkilötietoja on käsitelty lainvastaisesti.
  • Oikeus peruuttaa suostumus
    • Rekisteröidyllä on oikeus peruuttaa käsittelyyn antamansa suostumus milloin tahansa tämän vaikuttamatta suostumuksen perusteella ennen tätä suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen.
  • Oikeus tehdä valitus valvontaviranomaiselle
    • Henkilötietoasioiden kansallisena valvontaviranomaisena on oikeusministeriön yhteydessä toimiva tietosuojavaltuutettu. Sinulla on oikeus saattaa asiasi valvontaviranomaisen käsiteltäväksi, jos katsot, että sinua koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan sitä koskevaa lainsäädäntöä.

Yhteydenotot

Kaikissa henkilötietojen käsittelyyn liittyvissä kysymyksissä rekisteröidyn tulee ottaa yhteyttä rekisteriasioista vastaavaan yhteyshenkilöön.

10. Ylivoimainen este (Force majeure)

Apukauppa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Apukaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Apukaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

11. Riitojen ratkaisu

Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.

Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 16.1.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Apukauppa
Ranta-Hyrkkäläntie 5
37500 Lempäälä

040 5549 788
info@apukauppa.fi
www.apukauppa.fi
1125596-5

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Apuväline - Apukauppa yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Apukauppa
Ranta-Hyrkkäläntie 5
37500 Lempäälä

040 5549 788
info@apukauppa.fi
www.apukauppa.fi
1125596-5

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä, postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille tuotteen / tuotteiden hankintahinnan viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 7 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa siten, että teille ei aiheudu maksusuoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa. Ilmoitus tehdään kirjallisesti peruutusoikeus ja palautusehdot kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Teidän täytyy tehdä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle mieluiten vastaanottotilanteessa, mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa.