Usein kysyttyä

1. Onko tuotteilla palautusoikeus?

Kyllä. Tuotteillamme on kuluttaja-asiakkaille 14 vuorokauden palautusoikeus. Tutustu palautusehtoihin ja -ohjeisiin tarkemmin täällä

2. Voinko tilata tuotteita laskulla?

Seuraavissa tilanteissa voit tilata tuotteita laskulla:

- Tilaus tulee yritykselle, kunnalle tai yhdistykselle

- Tilaus tulee henkilölle, jonka edunvalvoja tai omainen maksaa laskun. 

Laskutamme omaisia tai edunvalvojia sähköposti-, verkko- tai paperilaskulla. Laskutuslisämme on 6 € / lasku. Voit tehdä tilauksen verkkokauppamme kautta lisäämällä laskutustiedot "Lisätiedot"-kenttään tilausvaiheessa tai sähköpostitse info@apukauppa.fi. 

3. Voiko tilauksen toimitusosoite olla eri kuin tilaajan osoite?

Kyllä voi. Tilausvaiheessa asiakastietoja syöttäessä laita rasti kohtaan "Eri toimitusosoite" ja syötä haluamasi toimitusosoite tähän kohtaan. 

4. Pitääkö minun rekisteröityä tai kirjautua tilatakseni tuotteita?

Ei. Voit tilata tuotteet painamalla "Lisää ostoskoriin" ja "Tilaa tuote" nappeja ja syöttämällä sen jälkeen omat tietosi tilausta varten. 

5. Voinko tilata tuotteita siten, että lasku lähetetään suoraan edunvalvojalle?

Kyllä. Kirjoita edunvalvojan laskutusosoite tilatessasi Asiakastiedot-kenttään ja toimitusosoite erikseen valitsemalla "Eri toimitusosoite". Lähetämme laskun asiakastietona annettuun osoitteeseen joko sähköpostitse, verkkolaskuna tai postitse valitsemasi maksutavan mukaan. Voit myös lisätä laskutusosoitteen tilausvaiheessa "Lisätiedot" kenttään tai lähettää tilauksesi sähköpostitse info@apukauppa.fi

6. Olen tilaamassa tuotteita useammalle hoivakodin asukkaalle. Miten toimin?

 Lähetä useamman asukkaan yhteistilaus info@apukauppa.fi tai soita 010 579 7010. Toimitamme tuotteet yhtenä lähetyksenä hoivakotiin siten, että rahtikulut jaetaan asukkaiden kesken eri laskuille. Laskut voidaan lähettää suoraan omaiselle/edunvalvojalle eri osoitteisiin.

7. Voinko tilata tuotteita sähköpostitse tai puhelimitse?

Kyllä. Lähetä tilauksesi toimitus- ja laskutusosoitteen kanssa sähköpostiin info@apukauppa.fi tai soittamalla asiakaspalveluumme 010 579 7010 (paikallispuhelumaksun hinta). 

8. Kuinka nopeasti tuotteet toimitetaan?

Lähetämme tilaukset samana tai seuraavana arkipäivänä. Postin kaikilla toimitustavoilla (Postipaketti, kotipaketti ja Posti Express) kuljetus vie 1-2 arkipäivää lähetyksestä.

Jos tuotteella on pidempi toimitusaika, se lukee tuotteen tiedoissa. 

9. Mitä toimitustapoja on saatavilla? 

Käytämme Postin seuraavia toimitustapoja, jotka tulevat kaikki perille 1-2 arkipäivässä:

- Postipaketti: Edullisin toimitustapa. Toimitus lähimpään tai valitsemaasi Postin toimipisteeseen, josta paketti noudetaan. Saat tekstiviestin kun paketti on noudettavissa.

- Postin kotipaketti: Toimitus kotiovelle valitsemanasi aikana. Kun tilauksesi on lähetetty, saat Postilta tekstiviestin, josta voit valita sinulle sopivan toimitusajan haluamanasi päivänä ja kellonaikaan.

- Posti Express: Yrityksille ja hoivakodeille suunnattu toimitustapa. Paketti tuodaan ovelle ilman ennakkoilmoitusta arkipäivänä klo 8-16 välillä. 

10. Kuinka nopeasti tuotteita on saatavilla? 

Kaikki tuotteet, joissa lukee "Saatavana heti" ovat varastossamme ja toimitamme ne samana tai seuraavana arkipäivänä. Jos toimitusaika on pidempi tai tuote on loppunut varastoltamme, se on mainittu erikseen tuotetekstissä.

11. Voiko tuotteita noutaa jostain?

Varastomme sijaitsee Vantaalla (Ainontie 5 F, portti 1, 01630 Vantaa) ja sieltä voi noutaa tuotteita arkisin klo 8-16 välillä. Jos haluat noutaa tuotteen, tee ensin tilaus verkkokaupassa ja valitse toimitustavaksi "Nouto varastolta". Saat meiltä viestin ja tarkat saapumisohjeet, kun tuote on noudettavissa. Nouto samana päivänä on mahdollista ennen klo 12 tehdyille tilauksille. Varastollamme ei voi maksaa tai tutustua tuotteisiin. Tilaus tulee olla tehty ja maksettu ennen noutoa. 

12. Onko Apukaupalla myymälää?

Meiltä ei löydy myymälää. Voit tilata tuotteita suoraan puhelimitse (010 579 7010), sähköpostitse tai verkkokauppamme www.apukauppa.fi kautta kotiin. Tuotteiden kokeilu on mahdollista kotona. Tuotteillamme on 14 päivän palautusoikeus kuluttajalle. Palautusehtoihimme voit tutustua tarkemmin täällä.

13. Mitä maksavat puhelut Apukaupan asiakaspalvelunumeroon 010 579 7010?

Paikallispuhelumaksun verran.  

14. Miten voin seurata tilaukseni etenemistä?

Saat tilauksiin liittyen seuraavat viestit, joiden avulla voit seurata tilauksesi etenemistä:

- Tilausvahvistus sähköpostiin: Saat tilausvahvistuksen, kun tilauksesi on otettu vastaan. 

- Toimitusvahvistus sähköpostiin: Saat toimitusvahvistuksen, kun tilauksesi on toimitettu varastoltamme eteenpäin. Toimitusvahvistuksessa on mukana Postin seurantatunnus lähetykselle, jonka avulla voit seurata pakettisi etenemistä. Seurantatunnuksia voi olla kaksi tai useampia, mikäli lähetyksessäsi on useampia paketteja. Syötä Postin seurantatunnus tänne ja näet missä pakettisi kulkee. 

- Tekstiviesti paketin saapumisesta: Saat Postilta tekstiviestitse tiedon, kun pakettisi on noudettavissa Postin toimipisteestä tai kun kotipakettia ollaan toimittamassa sinulle. Kotipaketissa sinun tulee valita Postin lähettämän tekstiviestin kautta haluamasi toimitusaika paketille. 

15. Voinko tilata tuotteita jos minulla ei ole sähköpostiosoitetta? 

Voit. Soita tällöin asiakaspalveluumme 010 579 7010 ja teemme tilauksen puolestasi. Laskutuslisämme on 6 € / lasku. 


Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Nämä toimitusehdot ovat voimassa 16.1.2018 alkaen.

Verkkokauppa

Kauppa myy tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden hinnat sisältävät arvonlisäveron. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin.

Tilaaminen

Tuotteet tilataan verkkokaupassa siirtämällä ne ostoskoriin ja maksamalla ostoskorin sisältö verkkomaksupalvelussa. Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen, ellei erikseen toisin mainita. Tilatessasi verkkokaupasta sinun edellytetään tutustuneen ja sitoutuneen kulloinkin voimassa oleviin toimitusehtoihin.

Maksaminen ja maksutavat

Maksupalveluna toimii Klarna Checkout, jonka kautta maksuvaihtoehtoina toimivat lasku, osamaksu, korttimaksu sekä verkkopankkimaksut.

Ilmoittamalla tietoja kassalla hyväksyt Klarna AB:n (Klarna AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm) ehdot. Painamalla ”Osta” painiketta hyväksyt Apuväline - Apukauppa yleiset ehdot.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, lähetämme sinulle välittömästi sähköpostilla tilausvahvistuksen, josta näkyvät tilaustietosi. Tarkasta aina tilausvahvistuksen sisältö. Jos sinulla on kysyttävää, ota heti yhteys asiakaspalveluumme. Säästä tilausvahvistus, mikäli joudut ottamaan yhteyttä asiakaspalveluun. Asioidessasi asiakaspalvelussa pidä aina mahdollinen asiakasnumerosi ja tilausnumerosi saatavilla. Tarkasta aina, että paketin sisältö täsmää tilausvahvistuksessa olevien tuotteiden kanssa.

Asiakaspalveluumme saat yhteyden seuraavilla tiedoilla:

Toimitustavat ja -kulut

Toimituskulut sisältävät posti- ja pakkauskulut. Esitämme ostoskorissa arvion tulevista toimituskuluista ensisijaisen käytössä olevan toimitustavan mukaan. Tarkat toimituskulut näet valittuasi tilaukselle haluamasi maksu- ja toimitustavat. Käytössä olevat toimitustavat riippuvat ostoskorin sisällöstä ja yhteispainosta. Voit valita kassalla käytössä olevista toimitustavoista sinulle parhaiten sopivan vaihtoehdon, jonka yhteydessä tarkka toimituskulu on esitetty.

Toimitusaika

Yleisimmät toimitusaikamme Suomeen vaihtelevat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen. Poikkeukset toimitusaika-arvioihin on kerrottu, jos ostoskorissa on varastosta loppuneita tuotteita ja ilmoitamme myös mahdollisista viivästyksistä teille välittömästi tilaamisen jälkeen.

Emme vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista. Verkkokauppa tiedottaa sivuillaan poikkeavista toimitusajoista.

Palautusehdot

Peruuttamisoikeus

Teillä on oikeus peruuttaa tämä sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun viimeinen tavaraerä on vastaanotettu.

Peruuttamisoikeuden käyttämiseksi teidän on ilmoitettava meille päätöksestänne peruuttaa sopimus yksiselitteisellä tavalla (esimerkiksi kirjeellä, postitse tai sähköpostilla). Voitte käyttää myös tulostettavaa palautuslomakettamme, mutta sen käyttö ei ole pakollista.

Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetätte ilmoituksenne peruuttamisoikeuden käytöstä ennen peruuttamisajan päättymistä.

Peruuttamisen vaikutukset

Jos peruutatte tämän sopimuksen, palautamme teille tuotteen / tuotteiden hankintahinnan vähennettynä palautuskuluilla viivytyksettä ja joka tapauksessa viimeistään 7 päivän kuluessa peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olette käyttänyt alkuperäisessä liiketoimessa siten, että teille ei aiheudu maksusuoritusten palauttamisesta kustannuksia.

Teidän on lähetettävä tavarat takaisin viivytyksettä ja viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä. Määräaikaa on noudatettu, jos lähetätte tavarat takaisin ennen kyseisen 14 päivän määräajan päättymistä.

Olette vastuussa vain sellaisesta tavaroiden arvon alentumisesta, joka on seuraus- ta muusta kuin tavaroiden luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi tarvittavasta käsittelystä.

Lunastamaton paketti

Lunastamatta jättäminen ei ole sama asia kuin palautus tai peruutus. Lunastamatta jätetystä paketista, josta ei ole tehty erillistä peruutusilmoitusta, perimme toimituskustannukset.

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa. Ilmoitus tehdään kirjallisesti peruutusoikeus ja palautusehdot kohdassa mainittuun osoitteeseen tai soittamalla yhteystiedoissa mainittuun puhelinnumeroon. Teidän täytyy tehdä välittömästi reklamaatio kuljetusyhtiölle mieluiten vastaanottotilanteessa, mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa.