Käyttöehdot

1. Rekisteröityminen
1.1. Tilauksen tekeminen ei edellytä sinulta mitään rekisteröitymistä. Tilauksen yhteydessä voit kuitenkin:
a) Rekisteröityä Apukauppa asiakasrekisteriin ilmoittamalla nimesi sekä muut pyydetyt tiedot.
b) Rekisteröityessään sinun tulee antaa suostumuksesi, että Apukauppa rekisteröi henkilötiedot asiakasrekisteriinsä. Apukaupan asiakastiedot ovat luottamuksellisia. Sitoudummme olemaan luovuttamatta asiakastietoja muille.
1.2. Pyydämme sinua noudattamaan tarkkaavaisuutta ja huolellisuutta verkkokauppaa käyttäessäsi.Otamme sinuun välittömästi yhteyttä, mikäli havaitsemme epäloogisuutta syöttämissäsi tiedoissa.

2. Tilauksen sitovuus
2.1. Apukauppa pitää yhteyttä asiakkaisiinsa joko sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse. Henkilökuntamme auttaa mielellään puhelimitse kaikissa tiedusteluihin ja tilauksiin liittyvissä asioissa arkisin klo. 8.00 -19.00 numerossa 040-5549788. Tarkkaile tilauksen tehtyäsi sähköpostiasi, niin lähetämme sinulle tilausvahvistuksen tai tarkentavia kysymyksiä.
2.2. Sitova kauppasopimus tulee voimaan, kun Apukauppa on sähköpostitse lähettänyt tilausvahvistuksen.
2.3. Sinulla on on oikeus peruuttaa koko tilaus tai osa tilauksesta sähköpostitse, kirjeitse tai puhelimitse ennen tilauksen toimitusta. Toimitus on tapahtunut, kun asiakkaalle on toimitettu tilaus tai ilmoitus, että tilaus on noudettavissa postista.
2.4. Kuluttajan tilauksen tekemisen jälkeen ei Apukaupalla ole oikeutta muuttaa sopimusehtoja.

3. Hinnat
3.1. Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron (ALV 24 %). Voimassa oleva hinta on näkyvissä verkkokaupassa. Voimassa oleva hinta on Euroissa (EUR).

4. Toimitus
4.1. Mikäli tuote on varastossamme, on arvioitu toimitusaika 1-4 arkipäivää. Tilaustuotteille toimitusaika on tyypillisesti 2-3 viikkoa. Jos tuote on kuitenkin loppunut tilapäisesti tai toimitusaika poikkeaa edellisistä, niin ilmoitamme asiasta viipymättä. Toimitusmaksu on alkaen 7 € alv 24% ja määrittyy painon mukaan. Valitse tuotteet ostoskoriin niin näet tarkan kuljetushinnan. 
4.2. Ilmoitamme tarkempia toimitusaikoja tuotteen esittelysivulla, mikäli toimitusaika poikkeaa oleellisesti yllä olevan kohdan tiedoista.
4.3. Ilmoita meille tilauksen teon yhteydessä, mikäli haluat tuotteen tiettyyn päivämäärään mennessä, niin ilmoitamme sinulle onnistuuko toimitusaika ja teemme kaikkemme, jotta haluamasi toimitusaikasi toteutuu.
4.4. Toimitamme tuotteita vain erikseen sopien Suomen ulkopuolelle. Toimitukset tapahtuvat toimitustapa sivuilla ilmoitetuilla vaihtoehdoilla ja hinnoilla. Jos haluat käyttää eri kuljetuspalvelua, niin ilmoita siitä meille ja sovitaan erikseen ehdoista.
4.5.Toimituksen mukana saat yksityiskohtaisen lähetteen, joka toimii sekä kuittina ostoksestasi että takuutodistuksena.
Hinnat sisältävät arvonlisäveron.

5. Maksuehdot
5.1. Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen: 

a) Lasku

Voimme laskuttaa kaupunkia / kuntaa ja yritysasiakkaita. Yksityisasiakkaiden / edunvalvojien tulee tulee sopia laskutuksesta erikseen olemalla yhteydessä asiakaspalveluumme. Laskutuslisämme on 3,00 € alv 24 %.

b) Maksu pankkipainikkeilla

Checkout maksunvälityspalvelu välittää maksusi kauppiaalle. Käytössäsi on kaikkien pankkien maksupainikkeet. Checkout on sinulle turvallinen maksutapa. Palvelu on maksulaitoslain siirtymäsäännöksen nojalla merkitty Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Checkout on Checkout Finland Oy:n (y-tunnus 2196606-6) ylläpitämä palvelu.

c) Maksut luottokorteilla

Voit maksaa verkkokaupassa Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -korteilla. Korttimaksaminen tapahtuu turvallisesti Netsin SSL-suojatulla maksulomakkeella. Verkkokaupalla eikä Checkout Finland Oy:llä ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta järjestelmiimme. Verkkokaupassa ovat käytössä kansainväliset Verified by Visa- ja MasterCard SecureCode –todentamispalvelut, joiden avulla kortinhaltijan henkilöllisyys todennetaan.

Verkkokauppa käyttää Checkout maksunvälityspalvelua korttimaksuissa. Verkkokauppa toimii tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä tuotteiden toimittajana asiakkaalle. Verkkokauppa huolehtii kauppaan liittyvistä lakisääteisistä sekä itse määrittelemistään muista velvoitteista. Maksukorttimaksuissa kauppa syntyy asiakkaan ja Checkout Finland Oy:n (2196606-6) välille. Checkout Finland Oy vastaa korttimaksuihin liittyvistä velvoitteista ja reklamaatioista. Checkout näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman maksukorttimaksun suoraan kauppiaalle.

d) Everyday

Everyday - joustavasti kerralla tai kk-erissä

Ostaessasi Everyday:llä saat käyttöösi vähintään 300€:n jatkuvan luoton verkko-ostosten tekemiseen. Sopimus on voimassa toistaiseksi. Voit maksaa halutessasi ostoksen laskulla kerralla, jolloin saat keskimäärin 45 vuorokautta maksuaikaa ostoksellesi tai voit maksaa kätevästi luotolla kuukausierissä.

Maksutavat:

1. Kertasuorituksena

- Ei lisäkuluja, mikäli ostos maksetaan kokonaisuudessaan eräpäivään mennessä,
todellinen vuosikorko tällöin on 0 %.

- Eräpäivä seuraavan kuukauden lopussa.

2. Kuukausierissä

- Minimilyhennys 1/5 laskun loppusummasta, kuitenkin vähintään 20€.

- Eräpäivän jälkeen avoimeksi jäävälle saldolle lasketaan kuukausikorkoa 5 %.

- Tyypillisen 500€:n luottosumman todellinen vuosikorko on 48,52 %.

Everyday:llä voi maksaa täysi-ikäinen hyvin raha-asiansa hoitava Suomen kansalainen.
Sopimuksen allekirjoitus tapahtuu omilla henkilökohtaisilla verkkopankkitunnuksilla.
Everyday tarkistaa maksajan henkilöluottotiedot Suomen Asiakastieto Oy:stä sekä henkilötiedot väestötietojärjestelmästä.

18–20-vuotiaat uudet asiakkaat voivat ostaa enintään 300 €:lla ja yli 21-vuotiaille uusille asiakkaille rahoitusta myönnetään enintään 1000 €. Asiakkuuden kehittyessä yli 21-vuotiaat voivat hakea rahoitusta enintään 2000 € ostoksiin.

6. Palautukset
6.1. Kuluttajalla on oikeus palauttaa käyttämättömät tuotteet neljäntoista (14) päivän kuluessa tuotteen / tuotteiden vastaanottamisesta, vastaanottamispäivä pois lukien. Palautettavan tuotteen ja tuotepakkauksen tulee olla samassa kunnossa kuin sitä vastaanotettaessa.
6.2. Kuluttajan toivotaan tekevän palautusilmoitus sähköpostitse osoitteeseen info@apukauppa.fi tai puhelimitse 040-5549788 ennen tuotteen palauttamista saadakseen tarkemmat palautusohjeet. Palautus lähetetään asiakaspalautuksena osoitteeseen: Apukauppa, Ranta-Hyrkkäläntie 5 37500 Lempäälä.

7. Kuljetuksessa rikkoutuneet lähetykset
7.1. Toisinaan voi käydä niin, että huolellisesta pakkaamisesta huolimatta postikuljetuksen yhteydessä paketit voivat vaurioitua. Siksi on hyvä jo pakettia noudettaessa tarkistaa sen kunto postivirkailijan läsnä ollessa. Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee postikonttorissa heti asiasta vahinkoilmoitus. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme sopiaksesi uuden tuotteen toimittamisesta.

8. Reklamaatio
8.1. Mikäli kuluttajalle on toimitettu väärä tuote, tuote on vaurioitunut tms, tulee kuluttajan ilmoittaa asiasta kohtuullisessa ajassa Apukaupalle joko sähköpostitse osoitteeseen info@apukauppa.fi tai postitse osoitteeseen: Apukauppa, Ranta-Hyrkkäläntie 5 37500 Lempäälä tai puhelimitse 040-5549788. Virheellinen toimitus palautetaan postikuluitta Apukaupan antamien ohjeiden mukaisesti (kohta 6). Palauttaminen tapahtuu reklamaation tekemisen jälkeen. Saatuaan palautetun tavaran Apukauppa palauttaa jo mahdollisesti maksetun kauppahinnan viipymättä asiakkaalle. Myyjä ei ole velvollinen korvaamaan ostajalle toimituksen tai tavaran virheellisyydestä aiheutuneita välillisiä vahinkoja.

9. Ylivoimainen este (Force majeure)
9.1. Apukauppa ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy Apukaupan vaikutusmahdollisuuksien ulkopuolella olevasta seikasta, kuten sodasta, luonnonmullistuksesta, vienti- tai tuontikiellosta, viranomaisen päätöksestä, yleisen liikenteen häiriintymisestä tai muusta vastaavasta Apukaupan toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta.

10. Riitojen ratkaisu
10.1. Tästä etäkauppasopimuksesta aiheutuviin riitoihin ja erimielisyyksiin sovelletaan Suomen lakia.